KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA

Tästä löydät vastauksen tavallisimpiin kysymyksiin. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 0206 90191.

Usein kysytyt kysymykset

Halino-lainaa voit hakea verkkosivujemme lainahakemuksella tai soittamalla asiakaspalveluumme. Asiakaspalveluumme saa yhteyden puhelimitse numerosta 0206 901 91. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16

Voit hakea Halino-lainaa, mikäli olet yli 22-vuotias ja sinulla on säännölliset palkka- tai eläketulot. Lisäksi sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä, asut vakituisesti Suomessa ja sinulla on julkinen lanka- tai matkapuhelinliittymä. Lainan myöntäminen perustuu aina kokonaisvaltaiseen luottoarvioon. Lue lisää Halino-lainasta.

Halino-lainassa maksat korkoa, ja lainasummasta riippuvaa tilinhoitomaksua. Vuosikorko on lokakuusta 2021 alkaen uusille lainoille 14,80%. Tilinhoitomaksu on 0,01% per päivä laskettuna myönnetyn luoton määrästä, enintään 5 € kuukaudessa. Tarkka kuluerittely löytyy täältä.

Voit hakea Halino-lainaa 500 – 6000 euroa. Lopullinen sinulle myönnetty lainasumma selviää allekirjoittaessasi lainasopimustasi.

Halino-laina on tasaerälaina, mikä tarkoittaa sitä, että maksat samansuuruisen maksuerän kuukausittain. Voit tarkistaa kuukausierän lainalaskurilla, jonka löydät jokaisen sivun yläreunasta. Huomaathan että ensimmäisen laskun kuukausierä voi korkopäivien vuoksi poiketa hieman muista kuukausieristä riippuen lainan nostopäivästä.

Halino-lainaa myönnetään 1 – ­­­­­­8 vuoden takaisinmaksuajalla. Voit kuitenkin aina lyhentää lainaasi myös sovittua nopeammin ilman lisäkuluja.

Rahat maksetaan henkilökohtaiselle pankkitilillesi, mikäli olemme vastaanottaneet pankkitilinumerosi. Muussa tapauksessa maksetaan rahat rahalähetyksenä.

Kun haet lainaa verkossa, saat alustavan vastauksen välittömästi verkkosivulla. Mikäli lainahakemuksesi hyväksytään lopullisessa käsittelyssä, lainasumma siirretään tilillesi 1 – 3 pankkipäivän kuluessa. Hylätystä päätöksestä lähetämme viestin sähköpostilla tai kirjeellä.

Et tarvitse. Halino-laina on vakuudeton laina, jonka saamiseksi et tarvitse myöskään takausta.

Lainahakemuksemme täyttämiseksi sinun ei yleensä tarvitse toimittaa mitään liitteitä. Mikäli tarvitsemme lisätietoja tai -dokumentteja, otamme sinuun yhteyttä.

Ennen kuin annat henkilötietojasi netissä, tulisi sinun tarkistaa, että yhteytesi on suojattu. Yhteys sivuston halino.fi ja asiakkaan välillä toteutetaan turvallisesti käyttämällä HTTPS-yhteyttä. Se on yleisesti käytetty yhteyden suojausmenetelmä, jonka ansiosta kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä, mitä tietoja lähetät ja vastaanotat. Suojatun yhteyden tunnistat lukon kuvasta selaimesi vihreässä osoitepalkissa. Lukon kuvaketta napsauttamalla voit varmistaa sertifikaatin aitouden. Lue lisää tietosuojasta ja tietoturvasta täältä.

Yhdellä henkilöllä voi olla vain yksi avoin Halino-laina kerrallaan. Voit kuitenkin hakea avoinna olevan lainasi korotusta lisälainan muodossa. Lisälainaa voit hakea täyttämällä normaalin lainahakemuksen verkkosivuillamme tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Jos olet hoitanut maksusi lainaehtojen mukaisella tavalla, voit hakea lainaasi korotusta. Lisälainan yhteydessä tehdään uusi luottopäätös. Ota huomioon, että voit saada lisälainaa aikaisintaan kuuden kuukauden kuluttua viimeisimmästä nostetusta lainasta. Lisälainaa voit hakea täyttämällä normaalin lainahakemuksen verkkosivuillamme tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Et voi. Lainaa myönnetään vain omaan henkilökohtaiseen käyttöön ja sitä on aina haettava käyttäen omia henkilötietoja.

Lainaturva on vakuutus, joka korvaa lainasopimuksen mukaisen kuukausittain maksettavan summan, jolle vakuutus on otettu. Korvausta maksetaan enintään 12 kuukauden ajan. Lue lisää Lainaturvasta.

Voit aina peruuttaa lainasopimuksen 14 päivän kuluessa ilman lisäkuluja. Lisätietoja lainan peruuttamisesta saat asiakaspalvelustamme sekä Halino-lainan yleisistä lainaehdoista.

Väliaikainen korkokatto ei vaikuttanut Halino-lainoihin. Väliaikainen korkokattolainsäädäntö astui voimaan 01.01.2021 ja oli voimassa vuoden 2021 syyskuun loppuun asti. Halino-lainojen korot tai kuukausierät eivät muuttuneet väliaikaisen korkokaton päättymisen vuoksi.

Saat laskun postitse kotiisi kunkin kuukauden puolivälissä.

Eräpäivä on kunkin kuukauden 1. päivä. Ota huomioon, että pyhäpäivät voivat viivästyttää maksun siirtymistä.

Voit maksaa lainasi kuukausierän käyttämällä edellisen kuukauden laskusi tietoja, sillä maksutietosi pysyvät aina samana. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse tai puhelimitse, jolloin voimme toimittaa maksutietosi sinulle tekstiviestitse.

Halinon lainanantajan, TF Bankin, omat sivut ovat nyt käytössä. Voit kirjautua osoitteessa omatsivut.tfbank.fi. Mikäli käytössäsi on e-laskutus, näet laskusi pdf-muodossa omassa verkkopankissasi. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse kysyäksesi lainasi tilannetta.

Kuukausittaisessa laskussasi on aina avoinna oleva velkasaldosi. Mikäli käytössäsi on e-laskutus, näet laskun pdf-muodossa omassa verkkopankissasi. Lisäksi soittaessasi asiakaspalveluumme, voimme kertoa tarkemmin lainasi tilanteesta.

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme liikasuorituksen palauttamiseksi. Asiakaspalveluumme saa yhteyden sekä puhelimitse numerosta 0206 901 91 että sähköpostitse osoitteesta info@halino.fi. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Halutessasi voit aina maksaa lainasi pois sovittua aikaisemmin, joko kokonaan tai osittain, ilman lisäkuluja.

Kun lyhennykset on hoidettu asianmukaisesti neljän kuukauden ajan, voit käyttää yhden maksuvapaan kuukauden, mikä on mahdollista korkeintaan kaksi kertaa vuodessa. Näet laskustasi heti, kun maksuvapaa kuukausi on mahdollinen. Käytetyn maksuvapaan kuukauden korko ja kulut tulee maksaa seuraavan kuukauden laskun yhteydessä.

Laskut voidaan lähettää myös muuhun kuin väestörekisterin mukaiseen osoitteeseen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme niin autamme sinua.

Pankkitilinumeromme: IBAN: FI4380001070671731, BIC: DABAFIHH. Muista myös käyttää henkilökohtaista viitenumeroasi.

Kyllä, laskut on mahdollista saada myös e-laskuina. Kirjaudu omaan verkkopankkiisi ja tilaa laskuttajan TF Bank AB e-lasku. Tarvitset e-laskua tilatessasi uusimmasta paperilaskusta löytyvän lainasi tilinumeron (yhdeksännumeroinen, esim. "700000000"), joka toimii tilauksen tunnisteena.

Myöhästyneestä maksusta perimme muistutusmaksun, joka on tällä hetkellä 5 euroa. Muistutusmaksu peritään myös silloin, jos maksat kuukausierää pienemmän summan.

Vastaanotetusta maksusta ei lähetetä erillistä ilmoitusta vaan se näkyy seuraavassa laskussasi pienentyneen velkasaldon muodossa.

Ota välittömästi puhelimitse yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme etsiä ratkaisun tilanteeseesi. Asiakaspalveluumme saa yhteyden puhelimitse numerosta 0206 901 91. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Lainaehtojemme mukaisesti meillä on luottotietolain nojalla oikeus ilmoittaa lainan maksun laiminlyönti luottotietorekisteriin. Lue lisää lainaehdoistamme täältä.

Halino-lainan luotonantajana toimii TF Bank AB, Suomen sivuliike. Pankin pääkonttori sijaitsee Boråsissa, Ruotsissa ja se on toiminut vuodesta 1987 alkaen. Lisää luotonantajasta.

Pyydämme ilmoittamaan osoitteenmuutokset asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse. Asiakaspalveluumme saa yhteyden sekä puhelimitse numerosta 0206 901 91 että sähköpostitse osoitteesta info@halino.fi. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Voit asettaa itsellesi vapaaehtoisen lainakiellon eli luotonantokiellon. Tällöin emme myönnä sinulle lainaa sitä hakiessasi. Luotonantokieltoa haetaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse. Lähetämme sinulle postitse luotonantokieltolomakkeen, jonka täyttämällä ja palauttamalla voimme asettaa sinulle luotonantokiellon.

Tee asiasta rikosilmoitus ja ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme. Voimme pysäyttää laskutuksen, kun olet toimittanut meille kopion virallisesta, poliisilta saadusta tutkintailmoituksesta.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse niin päivitämme henkilötietosi. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 0206 901 91.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse niin päivitämme henkilötietosi. Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 0206 901 91.

Asiakaspalveluumme saa yhteyden sekä puhelimitse numerosta 0206 901 91 että sähköpostitse osoitteesta info@halino.fi. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin kello 08-16.

Asiakaspalvelumme ei ole maksullinen. Maksat vain normaalin puhelinliittymäsi mukaisen paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun.

Halinon kumppanuusohjelmaan liittyminen on ilmaista ja se on hyvä mahdollisuus ansaita rahaa. Enemmän kumppaanuusohjelmasta täällä.

Kyllä olemme. Halinon Facebook-sivut löytyvät tästä linkistä.